بلاگ, دوربین مداربسته اسپیددام

4 ویژگی دوربین مداربسته اسپیددام که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید

4 ویژگی دوربین مداربسته اسپیددام که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید

 دوربین مداربسته اسپیددام

دوربین های مداربسته اسپیددام (PTZ)، گزینه بسیار خوبی برای نظارت بر فضاهای بزرگ هستند؛ زیرا به شما امکان می دهند از راه دور موقعیت آنها را تنظیم کرده و بر روی اجسام مورد نظر بزرگنمایی کنید.

اگر به دنبال دوربین های اسپیددام هستید، این مطلب به شما در انتخاب هرچه بهتر این نوع دوربین کمک خواهد کرد.

 فناوری دوربین IP به طور مداوم در حال پیشرفت است و چند ویژگی های جالب در دوربین های PTZ وجود دارد که می توانید از آنها برای فیلم برداری با کیفیت بهتر استفاده کنید.

ویژگی های دوربین مداربسته اسپیددام

LED های مادون قرمز پرقدرت

اگر نیاز به فیلمبرداری در شب دارید، دوربین اسپیددام با LED های مادون قرمز پرقدرت انتخاب مناسبی است. چرا که می تواند اجسام را در تاریکی مطلق از فاصله قابل توجهی روشن سازد.

ردیابی خودکار

ردیابی خودکار در دوربین های PTZ موضوع جدیدی نیست؛ اما در سال های اخیر، این فناوری پیشرفت فراوانی کرده است.

 امروزه می توانید ردیابی خودکار دوربین خود را برای اشیایی با اندازه های مختلف پیکربندی کنید. همچنین می توانید منطقه ردیابی دوربین و میزان بزرگنمایی مورد نظر خود را نیز تنظیم نمایید.

تثبیت کننده تصویر الکترونیکی (EIS)

دوربین های اسپیددام غالبا بالای ساختمان ها یا تیرها نصب می شوند، تا بتوانند یک منطقه وسیع را پوشش دهند. اگر شما نیز چنین کاربردی را مد نظر دارید، باید به دنبال دوربینی باشید که دارای تثبیت کننده تصویر الکترونیکی (EIS) باشد. این ویژگی می تواند دوربین را تثبیت کرده و باعث کاهش لرزش و تاری دید، به ویژه در مناطق پر باد شود.

محدوده حرکتی بالا

گرفتن فیلم نظارتی در مناطقی که  به طور همزمان دارای نور زمینه ای شامل نور و سایه های تاریک است، چالش برانگیز است. اگر محل مورد نظر شما نیز چنین ویژگی هایی دارد، پس پیشنهاد می کنمی به دنبال یک دوربین PTZ باشید که از محدوده حرکتی بالا (HDR) برخوردار است.

HDR با گرفتن دو فریم مجزا (یکی با نوردهی کوتاه و دیگری با نوردهی طولانی) و ترکیب آنها به طور همزمان، تصویری با بهترین تعادل نور ممکن را ایجاد می کند. اساسا، HDR با کیفیت ترین قسمت های تصاویر در میزان نورهای متفاوت را در یک تصویر ادغام می کند.

به تفاوت این دو تصویر توجه کنید. تصویر سمت چپ بدون HDR گرفته شده، در حالی که در تصویر سمت راست از HDR استفاده شده است. در تصویر سمت راست جزئیات بیشتری را می توانید در سایه ها مشاهده کنید و حتی پس زمینه نیز واضح تر است.

محدوده حرکتی بالا

با در نظر گرفتن موارد فوق در هنگام خرید دوربین مداربسته اسپیددام، می توانید از کارامد بودن آن برای هدف مورد نظر خود اطمینان حاصل کرده و از صرف هزینه های اضافی جلوگیری به عمل آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *