بلاگ, دوربین مداربسته

5 راهکار جهت بهبود دید در شب دوربین مداربسته

بهبود دید در شب دوربین مداربسته

1-میزان نور مرئی محیط را بیشتر کنید.

اضافه کردن منبع نور درست، میتواند مانند تبدیل شب به روز باشد! سعی کنید به طور یکنواخت محیطی که دوربین مداربسته در آن قرار گرفته و تصاویر را ضبط میکند، روشن کنید. نوردهی خوب باعث میشود دوربین مداربسته حتی در تاریکی شب هم درست مانند روز، تصاویر رنگی و با کیفیت بالا ضبط کند.

اگر شرایط محیط اجازه داد، میتوانید با افزودن چند نور کوچک، شرایط را بهتر کنید اما پیشنهاد ما استفاده از نوری قوی که برای روشن کردن نواحی بزرگ، مثل نواحی بیرون از ساختمان طراحی شده، میباشد.

نور یک لامپ بخار جیوه که در بالای یک ساختمان و یا بر روی یک تیرک قرار دارد، میتواند ناحیه  سبتا بزرگی را روشن نموده و تعداد و اندازه سایه های پیرامون و اشیائی مثل وسایل نقلیه را به شدت کاهش دهد.

2-دوربین مداربسته دارای فیلتر IR-Cut بخرید.

بهتر است حین خرید دوربین مداربسته دوربین هایی که فاقد فیلتر IR-Cut یا فیلتر مادون قرمز  میباشند را انتخاب نکنید. دوربین های دارای فیلتر IR-Cut، دارای یک حالت مخصوص برای روز و یک حالت مخصوص برای شب می باشند. فیلتر IR-Cut در این دوربین ها در طول روز، جلوی لنز دوربین قرار گرفته و از رسیدن نور مادون قرمز به سنسور لنز جلوگیری می‌کند تا سنسور امکان بازتولید رنگ ها را به دست آورد.

دوربین های فاقد این فیلتر، نمی‌توانند به خوبی در شب و روز کار کنند. بنابرین بهتر است در حین خرید، به وجود این ویژگی در دوربین خود توجه نمایید.

3- منبع نور مادون قرمز کمکی نصب کنید.

مناطق بسیاری اطراف یک ساختمان وجود داشته که افراد میخواهند، تحت پوشش یک دوربین مداربسته باشند بدون اینکه یک نور مرئی پرنور، تمام شب در آن نقطه روشن باشد. افزودن یک یا چند نورافکن مادون قرمز اضافی، روشی ایده آل جهت روشن کردن آن نقطه، بدون استفاده از نورهای مرئی تابناک میباشد.

اگر منبع نور مادون قرمز را به درستی نصب کنید، دوربین مداربسته در شرایطی که برای چشم انسان تاریکی مطلق محسوب میشود؛ تصاویر روشن رنگی و با کیفیت بالا ارائه میدهد.

4- نور مادون قرمز دوربین مداربسته خود را خاموش کنید!

در بساری از دوربین های مداربسته آنالوگ و یا دوربین های مداربسته ارزان قیمت، طراحی دوربین به گونه ای است که لنز وسط دوربین قرار داده شده و LED های مادون قرمز در اطراف لنز و به صورت دایره ای کارگذاشته شده اند در حالیکه در مدل‌های بالاتر یک یا دو چراغ LED بزرگتر که در فاصله معینی از لنز قرار دارند، استفاده شده است .

اگر چه در بسیاری از این دوربین ها، تولید کنندگان سعی در جدا کردن و ایجاد فاصله مناسب بین LED های مادون قرمز و لنز را دارند؛ اما در بسیاری از موارد نور IR به ناحیه لنز رسیده و باعث ایجاد مشکل و کاهش کیفیت تصاویر ضبط شده در شب (نور کم ) خواهد شد.

بنابرین گاهی میتوانید با خاموش کردن LED های مادون قرمز در بخش تنظیمات دوربین، دید در شب دوربین مداربسته را بهبود بخشید. (برخی از دوربین های مدار بسته این اجازه را به کاربر نمی‌دهند.)

5- نورهای مادون قرمز (IR) بازتابی به دوربین مداربسته را حذف و یا کاهش دهید.

وجود هر نور نامطلوب و اضافه‌ به طور مستقیم (وجود یک نورافکن مادون قرمز خارجی) یا غیرمستقیم (بازتاب نور) به لنز دوربین، منجر به کور شدن و یا کاهش دید در شب دوربین خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *