دوربین مداربسته, دوربین مداربسته ip, دوربین مداربسته آنالوگ

دوربین مدار بسته آنالوگ یا دیجیتال کدام یک برای کسب و کار شما بهتر است؟

دوربین مداربسته آنالوگ یا دیجیتال؟

با وجود تعداد بیشمار و تنوع سیستم های دوربین مداربسته در سطح بازار، تقریبا غیر ممکن است که تصمیم بگیرید که کدام یک برای کسب و کار شما مناسب است. بر همین اساس در این مطلب قصد داریم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید با خیالی آسوده دوربین مداربسته مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

اگر قصد دارید دوربین مداربسته آنالوگ و یا دیجیتال خریداری کنید، عوامل مختلفی وجود دارد که باید به آنها فکر کنید در حالی که شکاف قیمتی بین این دو نسبتا کمتر بوده و موارد مصرفی هر کدام معایب و مزایابی دارد. شاید شما هم در موقع خرید در این دو راهی قرار گرفته باشید با توجه به این که امکانات دوربین های مداربسته از نظر ضبط تصاویر با کیفیت دارای بهروری بالایی است می توان برای اندازه گیری آن معیارهایی در نظر گرفت که در ادامه به آنها پرداخته خواهد شد.

مزایای دوربین های دیجیتال نسبت به دوربین های آنالوگ:

کیفیت تصاویر گردآوری شده در دوربین های مدار بسته نسبت به دوربین های آنالوگ بسیار بالا است به طوریکه بازه اختلافی در حدود 1 تا 5 مگاپیکسلی را ایجاد می کند و در عین حال قابلیت تشخیص چهره و میزان رزولوشن در دوربین های مدار بسته دیجیتال قابل توجه است و می توان از این دوربین ها در بسیاری از مکان های امنیتی و حفاظتی استفاده کرد.

در دوربین های دیجیتال زاویه و فاصله تحت نظارت بسیار فراتر از دوربین های مدار بسته آنالوگ است.

داده های دریافت شده توسط دوربین های مدار بسته آنالوگ قابلیت تبدیل شدن به انواع فرمت ها را ندارند و اگر قصد داشته باشید تغییری در فرمت داده ایجاد کنید بدون شک نیاز به دستگاه DVR خواهید داشت. این دستگاه فرمت دریافتی دوربین آنالوگ را ذخیره و سپس آن را به یک فرمت دیجیتال قابل نمایش در مانیتور یا سطح تلویزیون تبدیل می کند. همچنین این دوربین ها فاقد قابلیت انتقال تصاویر به شبکه وب هستند.

اما دوربین های مداربسته دیجیتال تصاویر را پس از ضبط شدن به صورت اتوماتیک Encode  کرده و توسط پروتکل IP به یک شبکه دیجیتال منتقل می کنند. لازم به ذکر است که دستگاه ذخیره کننده IP در این نوع دوربین ها NVR نام دارد.

آنالوگ یا دیجیتال

از تفاوت های دیگر این دوربین ها می توان به کیفیت تصاویر اشاره کرد. در دوربین های مدار بسته آنالوگ امکان بزرگ نمایی تصاویر با حفظ کیفیت تصویر وجود ندارد و قادر به بخش یک تصویر بزرگ نمایی شده با کیفیت مناسب نخواهید بود اما در دوربین های مدار بسته دیجیتال وضعیت کاملا متفاوت است و می توانید یک تصاویر را به اندازه کافی و با کیفیت بسیار بالا بزرگ نمایی کنید.

 بسیاری از دوربین های مدار بسته دیجیتال تحت شبکه دارای پورت SD Cart هستند و در صورتی که قطعی در سرور رخ دهد دستگاههای ذخیره ساز، اطلاعات و تصاویر دریافتی را ذخیره می کنند تا هیچ نوع داده ای از دست نرود.

در بسیاری از دوربین های مداربسته دیجیتال قابلیت انتقال و دریافت صدا وجود دارد بدین معنی که خروجی آن به صورت بلند گو است و در ورودی آن یک میکرفون برای دریافت صدای محیط اطراف بر روی دوربین تعبیه شده است. در صورتی که در دوربین های آنالوگ چنین سیستمی پیش بینی نشده است.

از لحاظ امنیتی دوربین های مداربسته دیجیتال به دلیل بهره مندی از کابل های کواکسیال و کانکتورهای پیشرفته، از قابلیت نفوذپذیری بسیار دشواری برخوردارند در صورتی که در دوربین های آنالوگ به راحتی می توان به تصاویر دسترسی پیدا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *