دوربین مداربسته

راه های جلوگیری از سرقت دوربین مداربسته

راه های جلوگیری از سرقت دوربین مداربسته

آشنایی و به کارگیری روش های جلوگیری از سرقت دوربین مداربسته، یکی از مهمترین اقداماتی است که باید پس از نصب دوربین مداربسته انجام گیرد.

با رشد تکنولوژی، سطح آگاهی خلافکاران نیز پیشرفت کرده و سارقان امروزی آشنایی بیشتری نسبت به انواع سیستم های امنیتی و روش های از کار انداختن آن ها پیدا کرده اند. از آن جایی که دوربین های مداربسته و تجهیزات مربوط به آن نظیر دستگاه DVR،دستگاه NVR، هارد و … وسایل با ارزشی هستند، لازم است به خوبی از آنها مراقبت کنیم.

در این مقاله از دوربینی شما را با چند روش موثر جهت جلوگیری از به سرقت رفتن دوربین های مداربسته آشنا خواهیم کرد.

روش های جلوگیری از دزدیدن،تخریب و شکستن دوربین های مداربسته

1) نصب درست دوربین های مداربسته

در اولین اقدام، دوربین ها را به گونه ای نصب کنید که یکدیگر را پوشش دهند به گونه ای که هر دوربین مقداری از فضای دوربین دیگر را دربرگیرد.

2) نصب سنسورهای لرزشی متصل به سیستم اعلام سرقت

به کارگیری سنسور ماکروویو: این سنسور ها به گونه ای عمل میکنند که به محض نزدیک شدن سارقان و یا دستکاری کردن توسط سارق، هشدار میدهند. در واقع این نوع ازحسگرها بر اساس فاصله تصویر تنظیم میشوند. همچنین برای محافظت کردن از این سنسورها نیازی به یک سیستم محافظتی مستقل و جداگانه دیگر نمی باشد. زیرا در داخل خود سنسورهای مختلفی دارند که در صورت دستکاری، شروع به اخطار دادن خواهد کرد.

استفاده از تامپر (TAMPER) مخصوص در کاور دوربین و زیرپایه دوربین مداربسته: در صورت هرگونه لرزش و حرکت ناگهانی مانند شل کردن پیچ های پایه دوربین، به سیستمی که متصل هست اعلام سرقت کرده و صدای آژیر به صدا درمی آید.

استفاده از مدار لوپ درپایه و کاور: تا در صورت قطع شدن سیستم لوپ، فعالیت آلارم شروع شود.

استفاده از چشمی های الکترونیکی مخصوص

3) استفاده از شیلدهای فلزی در اطراف دوربین ها

4) بک آپ گیری از اطلاعات دستگاه DVR  و NVR

بک آپ گیری از دوربین مداربسته

یکی از موضوعات بسیارمهم که باید مورد توجه قرار گیرد، تهیه فایل پشتیبان یا بکاپ گیری پس از نصب دوربین های مداربسته می باشد؛ زیرا در بسیاری از موارد در حین سرقت دوربین ها، به هارد دستگاه صدمه وارد شده و اطلاعات ضبط شده از بین می روند که در این صورت دسترسی ما به تمامی اطلاعات قبلی از بین خواهد رفت. بنابرین پیشنهاد میکنیم اطلاعات تصاویر ضبط شده را در محل دیگری ذخیره و نگه داری کنید.

5) قراردادن دستگاه NVR یا DVR داخل محفظه امن

جهت محافظت از دستگاه ضبط تصویر DVR یا NVR آن را داخل جعبه یا محفظه فولادی که در برابر ضربه مقاوم باشد گذاشته و یا در مکان های مخفی و امنی نظیر زیرشیروانی، داخل انبار، داخل کمد لباس، داخل دیوار یا قفسه کتاب و سایر مکان هایی که قابل شناسایی نباشند قرار دهید.

نکته: در صورت قرار دادن دستگاه در مکان های مد نظر به کابل کشی بیشتر و تهیه فن به منظور خنک کردن دستگاه توجه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *