بلاگ, دوربین مداربسته

دوربین مداربسته ارزان یا گران؟

دوربین مداربسته ارزان یا گران؟

دوربین های مداربسته و به طور کلی سیستم های نظارتی تکنولوژی های پیشرفته ای دارند که اگر از تخصص لازم برخوردار نباشید قادر به شناسایی کیفیت آن ها از روی ظاهر نخواهید بود. گاهی تنها کیفیت پایین یکی از قطعات کوچک نیز می تواند در عملکرد کلی این گونه سیستم ها موثر باشد.

برای آن که بتوانیم بین خرید دوربین مداربسته ارزان و گران تصمیم درست بگیریم ضروری است یک سری نکات را در نظر داشته باشیم. در این مقاله از دوربینی با ما همراه باشید.

چرا قیمت دوربین ها با یکدیگر متفاوت است؟

تصویری که توسط دوربین های مداربسته دریافت می گردد باید به تصویر دیجیتال تبدیل گردد که این خود یک پروسه پیچیده می باشد. این فرایند به یک زنجیره از تجهیزات نیاز دارد که هر کدام از آن ها نقش های مهم و منحصر به فردی را در این فرایند ایفا می کنند. از خود دوربین گرفته تا دستگاه ضبط تصویر و حتی کوچکترین سنسور سیستم در تعیین کیفیت کلی سیستم موثرند. (برای اطلاعات بیشتر به صفحه راهنمای خرید دوربین مداربسته مراجعه نمایید)

این تجهیزات هریک با کیفیت ها و برندهای گوناگون در بازار موجود می باشند. حال نوبت به آن می رسد که شما با بررسی و دریافت مشاوره، تصمیم بگیرید که تا چه میزان هزینه برای سیستم نظارتی جوابگوی نیاز شما خواهد بود.

عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته

عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته به لحاظ مقاومت بدنه، کیفیت تصویر، قابلیت دید در شب، وضوح تصویر، ضد آب یا ضد ضربه بودن و… با هم متفاوت هستند. این علت اصلی تفاوت قیمت دوربین های مداربسته است. دوربین های پیشرفته و با کیفیت تر دارای قیمت بالاتری هستند.

دوربین ها برندهای مختلفی نیز دارند. داهوا، هایک ویژن، مکسرون، لانگسی و … از جمله برند های پر طرفدار در دنیای دوربین مداربسته هستند.

تفاوت در تکنولوژی ساخت این دوربین ها نیز یکی از دلایل قیمت های متفاوت آن هاست. دوربین ها و دستگاه های مرکزی دوربین مداربسته تحت شبکه، حرفه ای تر بوده و دارای قیمت تمام شده بالاتری نسبت به تکنولوژی های CVI , TVI و AHD می باشد.

نکته ای که در مورد قیمت دوربین مداربسته باید به آن توجه کنید این است که، در صورتی که سیستم نظارتی را به شکل کامل یعنی به صورت پکیج تهیه نمایید؛ قیمت تمام شده آن ده تا سی درصد کمتر از حالتی است که بهصورت تکی خریداری شوند و این خرید را مقرون به صرفه تر می کند.

دوربین ارزان یا گران؟

همان طور که اشاره شد، اولین نکته ای که در پاسخ به این سوال باید به آن توجه کنید؛ در نظر گرفتن انتظارتان از دوربین مداربسته است. آیا قصد تحت پوشش قرار دادن مکان وسیعی را دارید؟ محل مورد نظر سربسته یا سرباز است؟ دارا بودن قابلیت چرخش دوربین برای هدفتان ضروری است؟ و…

اما به طور کلی در پاسخ به این سوال باید بگوییم، گرانی یا ارزانی بحثی کاملا نسبی است. دوربین های مدار بسته با تکنولوژی AHD و آنالوگ هم اینک در دسته دوربین های ارزان قرار دارند. با کمی هزینه بیشتر می توانید دوربین های HDCVI و HDTVI تهیه کنید. تولید کنندگان HDCVI و HDTVI شرکت هایی بنام داهوا، هایک ویژن و مکسرون هستند و دارای ارزش خرید بالاتری نسبت به سیستم های AHD  هستند. یعنی مشتری با کمی هزینه بیشتر امکانات بهتری را دریافت خواهد کرد.

ارزان یا تقلبی؟

بازار محصولات نظارتی نیز مانند سایر بازارها، پر از اجناس تقلبی است. همان طور که می دانید در تولید این سیستم ها تجهیزات گوناگونی به کار رفته است که در انواع قیمت و کیفیت در بازار موجود می باشد. یعنی اگر فردی کمی در این عرصه تخصص داشته باشد می تواند با استفاده از قطعات و تجهیزات مختلف وارداتی این سیستم را برپا کند.

حال در نظر بگیرید در بازاری پر از اجناس تقلبی و کم کیفیت، افراد سودجویی وجود دارند که با استفاده از قطعات دست دوم و بسیار ضعیف اقدام به ساخت سیستم هایی تقلبی می کنند. حتی برای اجناس خود برند و ضمانت نامه تقلبی نیز ارائه می دهند.

بنابراین سعی کنید اولین معیار خود در خرید دوربین مداربسته را تنها به قیمت اختصاص ندهید. چراکه هیچ ارزانی بی دلیل نیست. اگر در انتخاب دوربین خود دچار تردید شده و سردرگم هستید؛ همکاران ما در “دوربینی” آماده ارائه مشاوره رایگتن به شما عزیزان می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *