بلاگ, دوربین مداربسته بولت, دوربین مداربسته دام

دوربین مداربسته دام و بولت چه تفاوتهایی دارند؟

دوربین مداربسته دام و بولت چه تفاوتهایی دارند؟

تفاوت دوربین مداربسته دام و بولت

دوربین های امنیتی که با نام دوربین مداربسته نیز شناخته می شوند، این روزها ابزاری اساسی برای هر خانه و شرکت هستند.

با افزایش نرخ جرم و جنایت در شهرها، اتخاذ تدابیری برای محافظت از خانه و محل کار در برابر سرقت از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.

دوربین مداربسته می تواند در جلوگیری از سرقت و شناسایی مجرمین در صورت وقوع جرم، کمک بسیاری کند. دوربین های مداربسته همچنین می توانند به عنوان هشداری برای متجاوزان و سارقین احتمالی نیز عمل کنند.

دوربین های مدار بسته به وفور و با مشخصات مختلف از برندهای متنوع در بازار موجود است. دو نوع اصلی دوربین های مداربسته، نوع بولت و دام است که ویژگی های منحصر به فرد خود را دارا می باشند.

کدام یک از این نوع دوربین های امنیتی به بهترین شکل نیاز شما را برآورده می کند؟ توضیحات و مقایسه های زیر به شما کمک می کند تا به این سوال را پیدا کنید.

دوربین های دام

دوربین های امنیتی دام به دلیل شکل گنبدیشان، اینگونه نامگذاری شده اند. این دوربین ها در یک گنبد شفاف محصور شده و معمولا روی سقف یا زیر سقف ساختمان شما نصب می شوند.

این دوربین های دام هم در فضای داخلی و هم در فضای باز قابل نصب هستند؛ اما اکثر افراد معمولا آنها را در فضای داخلی نصب می کنند. این دوربین های امنیتی معمولا در مراکز تجاری مانند مراکز خرید، هتل ها، دفاتر بزرگ و رستوران ها مورد استفاده قرار می گیرند. اما شما می توانید آنها را در منزل خود نیز نصب کنید.

دوربین های امنیتی دام در پروژه هایی استفاده می شوند که زاویه دید برای مشاهده کل فضا مورد نظر باشد. با توجه به طراحی خاص دوربین های دام، آنها می توانند منطقه بسیار بیشتری را برای نظارت پوشش دهند.

دوربین های بولت

دوربین های بولت به دوربین هایی گفته می شود که به شکل استوانه هستند و مانند پوسته گلوله به نظر می رسند. این دوربین ها بیشتر در خانه ها و دفاتر کوچک مورد استفاده قرار می گیرند و می توان آن ها را در داخل و خارج ساختمان نصب کرد.

آنها برای نظارت بر مناطق بیرونی مانند پارکینگ ها یا حیاط خانه ها مناسب هستند. همچنین می توان با توجه به نیاز، لنزهای بزرگتری نیز در آن ها تعبیه کرد.

مزایای دوربین دام

دوربین های دام دارای چندین مزیت هستند که آن را به گزینه مناسبی برای خرید تبدیل می کنند. این مزایا عبارتند از:

  • یکی از بزرگترین مزایا این است که به لطف شکل گنبدی این نوع دوربین، افراد نمی توانند به راحتی تشخیص دهند که دوربین به کدام سمت قرار گرفته است.
  • این دوربین ها به دلیل طراحی کم حجم و کمترین میزان مصرف فضا، برای نصب در داخل خانه بسیار مناسب هستند.
  • این دوربین ها به سادگی آسیب نمی بینند، زیرا لنز آن ها توسط محفظه ای گنبدی شکل محافظت می شود که معمولا از مواد مستحکمی ساخته شده است.
  • این دوربین ها به دلیل طراحی چرخشی 360 درجه، از پوشش نظارتی بهتری برخوردار هستند.
  • دوربین های دام توسط افراد متجاوز قابل تغییر موقعیت یا دستکاری نیستند و برخلاف دوربین های بولت، هیچ یک از اجزای، از خارج قابل دسترس نیستند.
  • دوربین های دام به دلیل محصور بودن داخل محفظه، در برابر تغییرات آب و هوایی مقاوم هستند.
  • دوربین های دام برای پروژه هایی که نیاز به مشهود نبودن دوربین است، مناسب هستند. زیرا برخلاف دوربین های بولت، می توان آنها را به راحتی از دید پنهان کرد.

مزایای دوربین بولت

دوربین بولت نیز مانند دوربین دام دارای مزایا و کاربردهای خاص خود است. در اینجا برخی از مزایای عمده دوربین بولت آورده شده است:

  • دوربین های دام برای نظارت فضای باز که باید مسافت بیشتری را زیر نظر داشت، بسیار مناسب هستند.
  • این دوربین ها معمولا روی دیوار یا پایه ای که به آن متصل شده اند، نصب می شوند و می توانند به عنوان هشدار برای افراد تحت نظارت باشند. وقتی می خواهید مردم از تحت نظر بودن مکان توسط دوربین مطلع باشند، این وع دوربین ها بهترین انتخاب هستند.
  • نصب دوربین های بولت نسبتا آسان تر است؛ زیرا می توان آنها را روی هر سطح عمودی یا افقی نصب کرد.

انتخاب بین دوربین مداربسته دام و بولت

انتخاب بین دوربین مداربسته دام و بولت

همانطور که در بالا گفته شد، تفاوت بین دوربین دام و بولت بسیار کم است. انتخاب نوع دوربین، کاملا به اولویت های شما بستگی دارد. موضوع اصلی این است که اگر می خواهید به سارقین احتمالی پیامی ارسال کنید که محل دارای سیستم امنیتی است، به سراغ دوربین بولت بروید.

اما اگر به دنبال سیستم امنیتی هستید که زیاد جلوی چشم نباشد، بهتر است دوربین دام را انتخاب نمایید.

گذشته از این ها، محدوده دیدی که می خواهید پوشش دهید نیز معیار دیگری است که باید در نظر بگیرید. هر کدام از دوربین ها را انتخاب می کنید، اطمینان حاصل کنید که ضد آب هستند، دید در شب دارند و کار با آنها آسان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *