بلاگ, دوربین مداربسته

راهنمای استفاده از دوربین مداربسته لامپی

راهنمای استفاده از دوربین مداربسته لامپی

دوربین لامپی

وقتی صحبت از امنیت می شود؛ به تعداد زیادی ابزار و تکنولوژی های جدید بر می خوریم که سالانه عرضه می شوند. یکی از این موارد که به در چند دهه اخیر ابداع شده است، دوربین های مداربسته لامپی است.

نصب دوربین مداربسته لامپی به راحتی نصب یک لامپ معمولی است. یعنی چراغ را خاموش کنید، لامپ قدیمی را باز کنید، دوربین مداربسته لامپی را پیچ کنید و دوربین را از طریق وای فای تنظیم نمایید.

از آنجایی که این فناوری اکنون به راحتی در دسترس است و خیلی هم گران نیست، به نظر زمان مناسبی برای تهیه آن است. در ادامه راهنمای کوتاه اما دقیق نصب و راه اندازی دوربین مداربسته لامپی را خواهیم داشت.

دوربین مداربسته لامپی چیست؟

همانطور که احتمالا می دانید، انواع مختلفی از دوربین های امنیتی و دوربین مخفی وجود دارد. دوربین های لامپی یکی دیگر از انواع دوربین های مخفی به شمار می آیند. این تکنولوژی در واقع ترکیبی از یک لامپ معمولی با یک دوربین امنیتی است که معمولا در پایه و بین منبع تغذیه و خود لامپ پنهان شده است.

در نگاه اول شما تفاوتی بین یک دوربین لامپی و یک لامپ معمولی مشاهده نخواهید کرد. تنها نکته قابل توجه این است که دوربین های مداربسته لامپی در اندازه های مختلف تولید می شوند. بنابراین حتما دوربینی تهیه کنید که متناسب با سوکت مورد نظرتان باشد.

بیشتر دوربین های لامپی از وای فای برای انتقال تصاویر استفاده می کنند. بنابراین آخرین نکته ای که باید قبل از نصب یک دوربین مداربسته لامپی به جای لامپ قدیمی بررسی کنید؛ این است که مطمئن شوید سیگنال مناسبی برای اتصال آن دارید.

شرکت های مختلفی اقدام به ساخت دوربین های لامپی نموده اند. اما نکات مثبت و منفی بسیاری نیز وجود دارد که شما باید قبل اقدام به خرید دوربین مداربسته، آن ها را در نظر بگیرید.

نصب دوربین مداربسته لامپی چگونه است؟

نصب دوربین مداربسته لامپی چگونه است؟

نصب دوربین مداربسته لامپی به معنای واقعی آسان است. در گام اول اطمینان حاصل کنید که دوربین لامپی با سوکت مورد نظر تطابق دارد. همچنین سیگنال های Wi-Fi محل مورد نظر را نیز بررسی نمایید. برای تست قدرت سیگنال قبل از نصب می توانید از تلفن یا لپ تاپ خود استفاده کنید.

مراحل نصب دوربین مداربسته لامپی :

  1. از خاموش بودن لامپ اطمینان حاصل کنید.
  2. در صورت وجود لامپ قدیمی، اگر لامپ برای مدت زمان طولانی روشن بوده است، حتما اجازه دهید خنک شود. با دقت لامپ را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید (راست به چپ) و آن را جدا کنید.
  3. دوربین لامپی خود را با دقت در جهت عقربه های ساعت (چپ به راست) پیچ کنید تا کاملا در سوکت قرار بگیرد. دقت کنید که نباید آن را خیلی محکم بچرخانید؛ زیرا این کار می تواند به لامپ آسیب برساند یا باعث شکستن آن در دست شما شود.
  4. دوباره برق را روشن کنید. اطمینان حاصل کنید که قسمت لامپ دوربین کار می کند و سپس می توانیم به فرایند تنظیم Wi-Fi برویم.

اتصال دوربین لامپی به وای فای

راه اندازی دوربین لامپی شباهت زیادی به تنظیم دوربین های تحت شبکه دارد. دفترچه راهنمای دوربین که شامل اطلاعات آن است از جعبه خارج نمایید. اگر دوربین شما فاقد جعبه است، می توانید اطلاعات آن را به صورت آنلاین نیز استخراج نمایید.

با استفاده از تلفن یا دستگاه دیگری که به وای فای متصل است، باید به دوربین امنیتی متصل شوید. منوی وای فای خود را باز کنید و دستگاه های جدید را جستجو کنید تا نام دوربین لامپی را بیابید. هنگامی که آن را پیدا کردید، بر روی اتصال کلیک کنید.

اگر دستگاه را پیدا نکردید، سعی کنید به مدت 10-15 ثانیه برق را خاموش کرده و دوباره روشن کنید. سپس مرحله قبل را دوباره تکرا نمایید.

پس از اتصال دستگاه، باید مرورگری را باز کرده و تنظیمات دوربین خود را انجام دهید. اغلب اوقات به طور خودکار به وب سایت سازنده هدایت خواهید شد. در غیر این صورت خودتان می بایست به سایت مورد نظر بروید.

در صفحه مورد نظر حساب جدیدی ایجاد کنید. هنگامی که حساب را راه اندازی کردید و دستگاه را به حساب خود اضافه کنید.

اگر برند دوربین لامپی شما اپلیکیشنی را برای این کار اختصاص داده باشد، بهتر است به جای مرورگر، از اپلیکیشن آن استفاده نمایید.

تست کردن دوربین لامپی

از یک دوست یا یکی از اعضای خانواده خود بخواهید که جلوی دوربین برود و حرکت کند. اگر شخصی را ندارید که به شما کمک کند، می توانید یک رایانه یا تلفن جلوی دوربین بگذارید و یک ویدیو پخش کنید. این به شما امکان می دهد تا قابلیت ضبط حرکت دوربین را تست کنید.

امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. برای دریافت مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان ما در دوربینی تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *