بلاگ, دوربین مداربسته تحت شبکه

آینده دوربین های مدار بسته تحت شبکه ‏

آینده دوربین های تحت شبکه

در حال حاضر دوربین های مدار بسته تحت شبکه در همه جا هستند اما از نظر کاری محدود به نظر می رسند. اما با این حال با استفاده از نرم افزارهای پیشرفته امکان یادگیری آن ها به سرعت در حال ارتقا یافتن است. به طوریکه از این تکنولوژی می توان در طیف وسیعی از کاربردهای عمومی از جمله مدیریت ترافیک و بحث امنیتی استفاده کرد.

کسانی که امروزه به دنبال فناوری های مقرون به صرفه و در عین حال قابل اعتماد هستند و همچنین به دلیل انعطاف پذیری این دوربین ها قصد مراقبت از اموال و استفاده نظارتی از این تجهیزات دارند غالبا به سمت استفاده از دوربین های مداربسته تحت شبکه گرایش پیدا کرده اند.

این دوربین ها امروزه با شبکه های IP از جمله اینترنت کار می کنند و امکان مشاهده آنچه که در مقابل دوربین رخ می دهد بدون اینکه نیازی به حضور شما باشد و بدون حد و مرز و محدودیت خاصی در معرض نظارت و فیلم برداری این دوربین ها قرار می گیرد.

با استفاده از دوربین های مدار بسته تحت شبکه شما قادر خواهید بود امنیت و نظارت مکان های مورد نظر را بازدید نمایید و برای این نظارت باید به رایانه های شبکه ای و یا اتصالات اینترنتی دسترسی داشته باشید.

در این نوع دوربین های مدار بسته چندین ویژگی وجود دارد که از جمله آنها دقت سطح پایش (مگا پیکسل)، وضوحHDTV وهوشمندی ویدیو و مقیاس پذیری آن را می توان عنوان کرد.

آینده دوربین های مدار بسته تحت شبکه چگونه خواهد بود؟

اولین سیستم دوربین مدار بسته در طول جنگ جهانی دوم در آلمان نازی ساخته شد  تا از طریق آن دانشمندان بتوانند آزمایش موشک را تماشا کنند و از دهه 1970 پخش فیلم صوتی و تصویری به صورت همزمان یک انقلاب را در دوربین های مداربسته به وجود آورد.

اما در حال حاضر پیشرفت های زیادی در حال رخ دادن است و ما در ابتدای مسیر هستیم به طوریکه با استفاده از دوربین های مداربسته تحت شبکه می توان به آسانی چهره ها را شناسایی کرد. امروزه استفاده از دوربین امنیتی مدرن و فناوری دریافت اطلاعات از آن به یک امر عادی تبدیل شده است اما ویژگی های آن به سرعت در حال توسعه و پیشرفت است.

دوربین های مداربسته آینده با بهره مندی از سیستم اتوماسیون و از طریق هوش مصنوعی باعث پیشی گرفتن این نوع دوربین ها ازنوع امروزی خواهد شد.

تشخیص چهره دوربین ip

قابلیت تشخیص چهره

همچنین قابلیتی که برای دوربین مدار بسته تحت شبکه نسل آینده پیش بینی شده است، قابلیت تشخیص چهره از میان جمعیت است و این امر باعث تسریع و تسهیل پیگیری مجرمانی خواهد شد که فرار کرده اند و همچنین می توان از این طریق محل اصلی مجرم را ردیابی کرد.

 

هوش مصنوعی در دوربین های ip

ویژگی تشخیص حرکتی

برای مثال شما می توانید یک دوربین امنیتی در خانه خود نصب کنید و همه آنچه که در خانه شما اتفاق می افتد را مشاهده کرده یا آن را ضبط  کنید. اما زمانی که اتفاقی در ملک شما روی داد باید ساعت ها بر روی آن وقت بگذارید و پردازش کنید. اما در دوربین های مدرن دیگر اینگونه نخواهند بود و اغلب دارای ویژگی تشخیص حرکتی بوده و هر نوع احساس خطر را از طریق ایمیل و یا برنامه های تعبیه شده برای شما ارسال خواهد کرد.

همچنین حرکت های عادی مانند بازی کودکان در منزل یا ملک شما را به عنوان یک رویداد بی ضرر تشخیص داده و تنها آن را ضبط می کنند.

در دوربین های نسل آینده که به هوش مصنوعی مجهز خواهند بود این شبکه ها به جای اعتماد کامل هر نوع حرکتی را زیر نظر خواهند گرفت و هر حرکت مشکوک را احساس کنند به صورت یک پیام هشدار آمیز ارسال خواهند کرد. این ایده ممکن است جلوی بسیاری از جرایم را بگیرد و شانس سوء استفاده مجرمان را به حداقل ممکن برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *